snart är det jul och saknaden är stor

Julen är faktiskt inget jag ser fram emot i år, jag som annars älskat julen. Känns konstigt att säga det men det är fakta. Inga julklappar köpta. Julmat kommer att ätas som vanligt hemma hos mamma och pappa. Men i år saknas det någon vid bordet på julafton. Mormor skulle ha varit där oxå. Jo visst hon är med oss i tankarna vilket hon alltid kommer att vara. Men hon kommer aldrig vara där vart 3e år som förut. Det känns tungt och svårt i år. eftersom hon i år skulle varit med hos mamma och pappa. Ingen fredagsfika med mormor hemma hos mamma och pappa längre. Ingen mer "modellera", en speciell sockerkaka som mormor bakade som jag tyckte så mycket om.

Mormor du är enormt saknad

Skriv nått här vet jag

Har du något att säga? Gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Så här når du mig: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0