Vågar man bli sjuk i dagens Sverige?

i Aftonbladets nätupplaga om Emil Linnell som pga SOS slarv miste livet endast 23 år gammal. Jag blir riktigt rädd när jag läser det. Ska man överhuvudtaget våga bli sjuk som samhället ser ut idag? Jag menar, bara för att man "kan eller orkar" ringa SOS själv betyder det väl inte att man kan vara allvarligt sjuk eller gjort sig väldigt illa, eller? Nu verkar det som att sjuksköterskan får sparken om man läser dagens nätupplaga av aftonbladet och ser intervjun med Emils mamma, bror och ansvarig för SOS alarm
Har dessutom hört att det pratats om att kvälls/natt ambulansen i Munkfors skulle läggas ned från och med 11 april. Vilket är rent ut sagt för jävligt. Så ni som bor i Munkfors se för sjutton till att bli sjuka dagtid om ni behöver åka anbulans.

Skriv nått här vet jag

Har du något att säga? Gör det här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Så här når du mig: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0